dimarts, 12 d’agost del 2014

Dies 10, 11 i 12

Finalment hem llogat un cotxe. L'Anna ha tingut festa a l'hospital diumenge i dilluns, i hem decidit anar a visitar els voltants de Tucson (ells pronuncien [tiuson]).

DIUMENGE 10
Vam anar al Catalina State park i vam fer  un volt pel desert, amb pluja inclosa, jejeje, bé només una mica, però és curiós fer-te una foto amb un saguaro (típic cactus del far west) mentre plou. Llàstima que des d'allà no podíem pujar a la zona de les muntanyes de Catalina i al Mont Lemmon (2791m). Diuen que és una zona molt maca i on a l'hivern es pot esquiar. Ja hi aniem un altre dia. Després de veure cactus i arbustos de diferents tipus, fer la suada i menjar el picnic, decidim anar al Desert museum. És una mena de jardí botànic i zoo. Allà veiem  cactus, serps, taràntules, peixos de rius d'Arizona i mar de Cortéz, un ós, un puma de les muntanyes, granotes i gripaus, colibrís, una nútria i un castor, gossos de les praderes i algun més. Tb entrem en una cova i en una exposició de cranis de cocodrils. Ens criden molt l'atenció les Spotted garden eel (Heteroconger hassi)  o anguiles jardineres; si podeu busqueu algun vídeo per internet, són genials. Això si , no ens lliurem d'una estona de pluja, els núvols ens segueixen.
Per acabar el dia  anem al Gate pass a veure el capvespre, arribem just per veure pondres el sol, aquí ho fa a les 19:10h. El cel vermell, els núvols i els saguaros són un bon paisatge per acabar el dia.

DILLUNS 11
Anem a Tombstone (làpida) poble de western i de passat miner, anomenat així perquè qui el va fundar era un buscador d'or a qui els militar dels forts li deien que l'única pedra que trobaria seria la de la seva tomba perquè era zona d'apatxes. Així que quan va descobrir un filó de plata el va anomenar Tomb-stone. Amb el descobriment ràpidament milers de persones van anar-hi i va créixer el poble. Només apropar-nos-hi destaquen alguns edificis de pel.lícula de l'oest. El poble ha conservat un carrer amb edificis de l'època dedicats avui al turisme, amb diligència inclosa. La nostra visita a Tombstone es resumeix en:

- Dinar al Big nose Kate saloon, amb fotos de cowboys incloses i música en directe.
- Visita al OK Corral per conèixer i veure la representació d'un famós tiroteig que ha estat argument de moltes pel.lícules
- Passeig pel carrer i botigues, olor a cuir de les botes dels cowboys i tot de personatges disfressats arreu ambientant els carrers i fen-te sentir com si estessis enmig d'un western.

De tornada agafem una carretera panoràmica amb un paissatge curiosament humit,...ho entenem de seguida quan comença a ploure. En el dia d'avui en menys de 60 milles hem passat del desert de saguaros als prats d'herba...amazing!!!

DIMARTS 12
Ens llevem d'hora per anar a visitar la missió de Sant Xavier del Bac abans de tornar el cotxe de lloguer. Es troba dins d'una reserva india, i és el més clar exemple d'arquitectura colonial espanyola de final del segle XVIII. Després un cop a casa hem fet piscina tot i que el dia estava mig ennuvolat, al migdia ha tornat a ploure!!!! I això que aquí diuen que no plou quasi mai, jeje, serà perquè hi som nosaltres. Per cert avui hem tret el bolquer al Martí durant el dia, 1r dia, així que de pluja no ens faltarà però d'un altre tipus.

Petons i bona nit!

1. Malgrat que ja no esteu en ruta veig que seguiu fent un munt de coses. Men alegro que et trobis a gust a la feina Anna. Nosaltres per aqui molt be, gaudint del primer estiu en familia i fent alguna escapadeta.
    Molts petons i sort amb el bolquer fel Marti!!
    David, Maria i Silvia

2. No se si sabeu k a NY estan inundats. Amb tanta pluja no sera extrany k e l'Marti us regi una miqueta. Petonets.

Podeu escriure comentaris amb algun compte dels establerts, si no en teniu trieu l'opció d'anònim però signeu dins el comentari.