dissabte, 12 de juliol del 2014

DIA 11

Ens hem llevat molt aviat,  6:30AM; després de fer-nos els longuis perquè el Martí portava una estona despert assegut al llit. El jetlag ha fet que es despertés dues vegades a la  nit demanant per esmorzar. Un  cop llestos sortim per agafar el metro i anem fins a la parada de la 42street i només sortir per les escales ens quedem embaladits. Estem envoltats de gratacels, cartells lluminosos, trànsit dens i diversos afroamericans cridant per vendre'ns un tour en bus. Però naltres hem reservat la visita contrastes x recórrer els barris del bronx, queens i brooklyn. Anem amb una furgo creuant Manhatann i descobrim que la Madison ave de les més luxoxes i cares a partir de la 96st passa a tenir cases socials; al Bronx visitem l'estadi dels Yankees, una comissaria i diversos grafitis;  però el més característic és el metro elevat i els carrers sota les vies com a les pelis. Després a Queens descobrim un barri pijo de cases unifamiliars i les instal.lacions del Open USA de tenis. I en arribar a Brooklyn anem al barri jueu ortodox. És increïble, veure'ls com van vestits, tots de negre, barret, barba, tirabuixons, les dones,.... i  tot en hebreu, tb els típics autobusos escolars. Entrem a Manhatan  pel pont de Brookly que haurem de recórrer a peu pq l'skyline és fantàstic. L'excursió acaba a les 13h a chinatown,  on fem volt veient les peixateries, botigues de queviures, restaurants, i tot en xinès. Seiem en un parc rodejats, com no, de xinesos, on els homes jugaven a un joc de taula que haurem de descobrir com s' anomena; i tb uns músics i una dona cantant. Cal dir però que els hem comprat unes cireres de campionat. Tb passem per Little Italy, i tan little pq només són dos carrers. Decidim agafar el metro i després d'un embolic de línies sortim a Times square. És difícil d'explicar; però sembla que ja ho coneixem de les pelis. Gratacels, llums, pantalles gegantines, gent,..... Hem vist els megamegastores de Toysrus, Disney, M&Ms. Pots comprar-ne a granel del color i combinació que vulguis!!!! Caminem fins al Rockefeller building, a la plaça de mateix nom entrem a Lego, on tb pots comprar peces granel. El Martí encantat de veure les Legos muntats. Finalment, pugem al Top of the Rocks, les vistes són genials i fantàstiques per acabar dia. 360° of NYC: the Empire state building, Chrisler building, Central parc, etc. Així que després ja decicim anar a l'apartament a descansar i dormir després d'un dia rodó.