dilluns, 21 de juliol del 2014

DIA 20

Ahir a la nit vam estar mirant webs per anar a veure balenes, i molts trips estave  plens. En una vam enviar un mail i aquest matí hem vist la resposta: Sold out to 10am. Normal en diumege. Igualment hem baixat aviat al Fisherman's wharf i directes a buscar patró. E  Una que tenia bitllets no agafaven menors de 5 anys, les altres només teníen lloc per al migdia o la tarda. Hem anat al Chris whales watching, a qui havíem escrit el mail,per agafar per dos quarts de dues, però hem estat de sort!!!! Hem estat esperant per indicació del sailor(d'àvia de  Málaga) perquè semblava que uns d'una reserva no arribaven i finalment hem pujat nosaltres al Check mate. Direcció al mig de la badía, just davant la platja on ahir des del cotxe les vam veure. Després1h de navegació, aturem motors i ulls oberts. Comencem a veure aletes, aigua amunt, cues,... és increïble!!! I gent amb kayaks, que lloguen a la platja, i remem fins a estar a pocs metres de les balenes. Hem estat 1h aprox, han tret el cap saltant i tot. Tb hi havia foques i molts ocells que es llençaven en caiguda lliure sobre el mar per pescar dels bancs de sardines. No hi ha paraules per explicar-ho!!!! De tornada al moll hem dinat shrimps (camarons) i chowder (entre sopa i beixamel de peix i cranc). Per la finestra veiem la platja i algun lleó marí. Després hi hem anat a llençar pedres i berenar. L'aigua està fresqueta, bona per mullar-hi els peus, però la gent no s' hi banya i els surfistes van amb neoprè. Pq serà! Estem a California però encara no a les platges dels Baywatch molt més al sud. De fet Monterey va ser la capital de l'alta california quan era Mèxic uns quants anys al s.XIX. Després ens acostem a Carmel by the sea. Poble pijo amb platja de sorra blanca i fina de dunes. En Clint Eastwood en va ser alcalde un parell d'anys i el nom de la seva productora Malpaso productions ve donat per Malpaso creek, rierol de la zona. Només visitem la platja, la resta sense interès, i a la platja fem unes quantes baixades corrents per la duna. Què divertit! Ha estat un dia rodó. Així que cap al super, al  motel, dutxa, sopar i dormir. Demà viatjarem cap a l'interior, a Oakhurst per després visitar Yosemite national park.